Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 14, 2011

M.A.D.A.H.....(MenyusunAyatDariAkarHati)

hola...hye readers..


td tgh dok bosan2 baca titas...BACA TITAS???omg dila ke ney??hahahha...ye la aku ngaku klo xde exm titas ney rasanya aku pun xnkn baca...ish3...hmm patutla baca xlekat2..niat pon dah salah..adeyh...


okeyh..aku xnak cita pasal titas pon sbnarnya..just terlintas madah2 yg aku penah baca bru2 ney..n aku rasa jari2 aku pon cm rajin je nk mnaip bait2 madah yg bagi aku indahla jgak...saat2 otak bercelaru serabut jiwa pon kucar kacir sonok gak baca madah2 ney...feelin' sgt..hahah..



THE BEAUTY OF LIFE DOES NOT DEPEND SOLELY ON HOW HAPPY YOU ARE BUT ON HOW HAPPY OTHERS CAN BE.......BECAUSE OF YOU...


Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi acapkali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

kesepian& kesunyian itu kadangkala indah, kadangkala membosankan..
tapi..kesepian juga mengajar kita menghargai detik manis yang telah berlalu dalam hidup kita..

adakalanya dalam hidup ini kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa...

dalam jauh sebuah perjalanan, ALLAH amanahkan sebuah perjuangan..terimalah dengan kekuatan...terkadang sakit yang mendatang..terkadang teman tak sehaluan..terkadang cemerlang tak kesampaian..namun..kita perlu gah di sisi ALLAH untuk meneruskan perjuangan..

hidup ini susah untuk diduga..kadang-kadang kita rasa dekat sangat dengan seseorang..tapi sebenarnya jauh....walaupun kita dapat capai & genggam tangannya, tapi belum tentu hati dia dapat kita selami..mungkin kadang-kadang kita dapat tengok dia ketawa..tapi kita tak tahu apa di sebalik senyumannya...bila dia menangis, kita ingat kehadiran kita dapat memujuknya..walhal kehadiran kita langsung tidak dihargai...rencah dunia...kita tidak tahu siapa kawan siapa lawan..sehinggalah sampai masa kita jatuh..adakah tangan itu menghulurkan bantuan ?? atau kita ditinggalkan.....???

ku minta pada ALLAH,

setangkai bunga segar

ia berikan kaktus yang berduri..
ku minta pula kupu-kupu
ia berikan ulat..
ku sungguh kecewa dan bersedih..
namun tak lama kemudian...
kaktus itu berbunga indah sekali..
dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang sangat cantik.....
kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari,

DIA datangkan hujan petir & kilat...
kita bersedih dan tertanya-tanya,
ke mana menghilangnya matahari..
rupa-rupanya,
ALLAH nak hadiahkan kita
pelangi yang sungguh indah.....

hmmm..bagi aku, bait2 ayat yg tertulis kt atas ney mmbawa maksud tersendiri..sgt mndalam...kaitan dgn diri aku?????hahahha...xde lah..aku skadar suka2 ja..*try to pretend..hak3...ok lah maw sambung baca titas yg SYIOK....hehe..papai..assalamualaikum...

**aku x susun ayat ney dr akar hati pon..just copy dri2 sumber2 tertentu...hahah..layan je..

2 comments:

  1. tacink nya dilla . seyes . tenkiuuu .
    aku setuju suma ayat hang .
    :')

    ReplyDelete
  2. hahha..copy saja meyh..klo ayt sndri tunggang langgang la gamaknye..hohoho..tanx 4 reading dear...:)

    ReplyDelete