Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 20, 2011

lilin...

assalamualaikum n hye semua....

baru2 ney aku ada terbaca status kawan aku ney dy kata hidup kita ney biaq la mcm lilin yg menerangi semua org, tp jgn jadi duri yg mnyakiti org...haa lebih kurang mcm tu la..hmm myb pndapat dy btoi dgn apa yg dy nk cuba sampaikan..

aku cm setuju gak..tp yg part duri tu ja..part lilin tu kureng skit..nampak sgt kt situ benefit dy utk one side ja..org yg dterangi tu mmg la syiok tp lilin yg dok mmbakar diri tu????last2 cair, api pon padam.then lempaq buang mcm tu ja..yela..lilin tu kan murah..bila nak.. senang ja nk dpat..duit kupang2 pon lepas bwt beli lilin...so klau anda dlm ktgori lilin lebih baik cepat2 transform p jd mnda lain..huhu..mnjd lilin itu adalah sakit,panas dan tersiksa..bila dah ada lampu kalimantan yg terang mnderang tu lilin hah langsung org x pandang dah.bila xdak letrik baru la klam kabut cari lilin an..tu pon klo cari la...sbb bnyak mnda lain org boley cari pelita, torchligth...so bg aku lilin ney cam x best r nk simbolik kan mnda tu jd diri hngpa..cari mnda lain k..

ok setelah mmbwt sdikit pmbacaan td...*sgt sikit...aku nk habaq la kalau hmpa jd lilin ney dy seolah mcm satu bntuk simbiosis tu..bkn lagu ella taw..tp dy mcm parasitisme.cnth mcm cacing perut..cacing kenyang, perut hngpa yg berlobang...huhuh.nazak weyh...haa apa kata hngpa jd cm mutualisme..dua2 dpt faedah..paling x pon, ok la kot klo jd mcm komensalisme..sorg untung sorg lg untung x rugi pon x...hehe


ekceli, anda adalah siapa yg mnentukan dri anda...x kisah lah hngpa nk jd apa pun asalkan mmbawa kbaikan n x bawa kburukan sudah...aku just brkongsi pendapat aku kt sini.klo hngpa rasa btoi2 tu btoi lah..tp klo x btoi tu jom sama2 kita perbetoikan apa yg salah....



2 comments:

  1. last2 nyer focus ak bkn pasal lilin....pasal biology plak yg dtg....bhsa saintifik2 ko xley bla...hahaha.....;p

    ReplyDelete
  2. haha..saintifik la sgt..lupa dah smua tu balik..terpaksa la aku tnye makcik wikipedia...heheh..

    ReplyDelete